Land van melk en honing - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Hans en Nicolette Elenbaas - WaarBenJij.nu Land van melk en honing - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Hans en Nicolette Elenbaas - WaarBenJij.nu

Land van melk en honing

Blijf op de hoogte en volg Hans en Nicolette

21 Oktober 2018 | Nieuw Zeeland, Paihia

Het gaat heel goed met ons!

De vlucht van Hong Kong naar Auckland duurde 11 uur. De beenruimte bij Cathay Pacific is lang niet slecht! We zaten best goed en ik (Nic) heb zelfs een paar uur geslapen. Hans helaas niet, dus die zag lichtgrijs toen we aankwamen. We hadden een hotel vlak bij het vliegveld. Echt weer iets voor ons hoor: er stond op een bordje dat het 15 minuten lopen was. Dat vonden we wel veel, dus Hans vroeg het na bij een taxichauffeur. 'Dan moet je die kant oplopen, dan is het maar 8 minuten lopen.' 'Huh??' Okee, wij die kant op. Je voelt hem al aankomen: nergens was het Ibis hotel te vinden. We liepen ook als twee blinde mollen rond, zo plotseling in de zon na die 12 duistere vlieguren. Wij weer terug, en een taxi genomen. Bleek er later natuurlijk een bus te rijden. Pfft. Slecht voorbereid zijn we ;). Afijn, het hotel was prima en na een nachtje (bijna niet) slapen was het tijd om de camper op te halen.

Het was druk bij het verhuurbedrijf! Maar na een uurtje of drie hadden we toch onze prachtige camper! Echt een super mooi ding met alles er op en er aan. Maar toen kwam de ultieme test: met een zeven meter lange, drie meter hoge camper LINKS rijden!! Echt doodeng is dat, iedereen rijdt aan de verkeerde kant ;) Maar gelukkig deed Hans het supergoed. Zelf moet ik er nog even niet aan denken. Vooral in het begin bij Auckland was het best druk dus heel goed opletten. Na boodschappen te hebben gedaan reden we naar onze eerste camping. Gelukkig hadden we die gereserveerd want de camping was vol. Een prachtige plek hadden we daar in Takapuna beach! We hadden het gevoel dat de vakantie nu echt was begonnen.

Vandaag zijn we naar de Bay of Islands gereden. We staan nu op een nog mooiere camping, ook weer aan zee. Heerlijk! Onderweg gestopt bij de Whangarei Falls, een prachtige waterval die eindigt in een natuurlijk bassin waarin gezwommen werd. Supermooi en een fijne onderbreking voor Hans, die toch maar heel wat kilometertjes moest afleggen achter het stuur.

Wat is Nieuw Zeeland een prachtig land! Elke kilometer die je rijdt is schitterend. Je rijdt door bossen, door glooiend heuvelland, langs de kust.... Je ziet subtropische bomen, eilandjes voor de kust, koeien en schapen. Overal wordt honing verkocht, echt een land van melk en honing dus. En waar we nu zijn, de Bay of Islands, dat is gewoon net het Paradijs! Ongelooflijk. Je zult hier toch wonen!

Morgen naar Jeannette en Hans in Okaihau! Dit zijn vrienden van mijn zus. Hoewel we ze nog niet kennen, kijken we er naar uit hen te ontmoeten, na een gezellige mailwisseling de afgelopen weken.

Dag allemaal, dank voor jullie lieve berichtjes.

Hans en Nicolette

• 21 Oktober 2018 - 10:27

Sonja Rigter:

Bedankt voor jouw leuke verslag Nic. Wat een prachtig land als ik jou zo hoor ! Fijn dat jullie zo,n mooie camper hebben, want dit wordt toch jullie onderkomen voor 6 weken.
    Goed van Hans dat hij zo fantastisch rijdt, lijkt me doodeng met zo'n groot ding en dan aan de verkeerde kant nog wel !
    Leuk dat jullie naar vrienden van Inge gaan, leuke onderbreking en wie weet kunnen ze jullie nog mooie plekjes aanbevelen.

liefs van Sonja.

• 22 Oktober 2018 - 04:08

Marrion:

oh wat heerlijk om zo met jullie mee te reizen!